وکیل نزاع دسته جمعی در مشهد

وکیل نزاع دسته جمعی در مشهد

وکیل نزاع دسته جمعی در مشهد

وکیل نزاع دسته جمعی در مشهد ؛ فشارهای ناشی از روابط اجتماعی باعث شده که در جامعه امروزی بعضی اوقات یک اتفاق ساده به نزاع تبدیل شود. نزاع یکی از؛ جرایم علیه اشخاص محسوب می‌ شود که غیر قابل گذشت است. در ادامه این مطلب به بررسی دقیق تر این موضوع  و اهمیت وکیل در دعاوی نزاع مشهد می پردازیم.

در دادرسی‌ ها با اینکه اجرای عدالت در درجه اول برعهده ی دادرسان دادگستری است، اما در این بین وظیفه مهم و مؤثری نیز برعهده وکلای دادگستری بوده و آن همکاری با قضات برای تأمین همه‌ جانبه عدالت در جامعه است. از جمله این همکاری ‌ها می ‌توان به نقش بهترین وکیل پرونده نزاع در مشهد در دادرسی‌‌ های کیفری اشاره کرد که در حال حاضر به عنوان تضمینی برای امنیت جزایی متهم به حساب می‌ آید.

برای مطالعه وکیل خوب در مشهد روی لینک کلیک کنید.

وکیل نزاع دسته جمعی

نزاع در لغت به معنای زد و خورد است. در جرم درگیری حداقل ۳ نفر یکدیگر را مورد ضرب و جرح قرار می دهند و این حالت باید دو طرفه باشد که یکی مقتول، مجروح و یا مضروب گردد و مرتکب اصلی صدمه وارده شده مشخص نباشد.

ضرب در نزاع به چه معناست؟
اگر آسیب های وارد شده باعث جاری شدن خون از بدن نشود به آن در حقوق ضرب می گویند. تورم، کبودی، پیچ خوردن مفاصل بدون شکستگی، خون‌ مردگی و… از مصادیق ضرب است. ضرب در نزاع ممکن است با دست، پا یا تمام سنگینی بدن و یا با استفاده از ابزاری مثل چوب و سنگ انجام شود، پس ملاک تشخیص، آسیب وارد کردن بدون خونریزی ظاهری است.

جرح در نزاع به چه معناست؟
اگر آسیب‌های وارد شده باعث از هم گسیختگی بافت‌ها و خونریزی ظاهری شود در حقوق به آن جرح می گویند. خراشیدگی، بریدگی یا پارگی دست و پا که ممکن است همراه با شکستگی باشد. در نتیجه قطع عضو، سوختگی، شکستگی و بریدگی و… از انواع جرح محسوب خواهند شد. برای کسب اطلاعات بیشتر نوشته وکیل ضرب و جرم مشهد را می توانید مطالعه نمایید.

پرونده خود را به وکیل نزاع در مشهد بسپارید.

شرایط تحقق جرم نزاع چیست؟

شرط تحقق نزاع دسته ‌جمعی این است که نحوه و کیفیت عمل مجرمانه اشخاص حاضر در نزاع مشخص نباشد. زیرا در صورت شناسایی مجرم، محکوم به مجازات ضرب و جرح عمدی خواهد بود.
این جرم در صورتی تحقق می یابد که فرد در نزاع و درگیری دخالت کرده باشد، حتی اگر خود مرتکب صدمه ‌ای به کسی نزند. پس صرف شرکت در نزاع و تحقق نتایجی مثل قتل، نقص عضو یا ضرب و جرح، موجب محکومیت هر یک از مرتکبان خواهد شد و لزومی ندارد که شرکت‌ کننده در نزاع، خودش نیز ضرب و جرحی وارد کرده باشد

شرایط تحقق جرم نزاع شامل رفتار فیزیکی، شرایط و احوال لازم و نتیجه حاصله است.
رفتار فیزیکی جرم نزاع:
رفتار فیزیکی جهت تحقق جرم نزاع باید با انجام دادن کاری به طور عملی و نه لفظی، صورت گیرد. انجام این جرم حتما نیاز به وسیله خاصی ندارد و ممکن است تنها با استفاده از ضربات دست و پا، استفاده از وسایل ساده مانند چوب، سنگ یا سلاح گرم صورت گیرد.
نکته: استفاده از یک گروه حیوانات دست آموز را علیه فرد دیگری را جرم نزاع نمی نامیم، زیرا در عرف به این درگیری نزاع گفته نمی شود.

حد نصاب افراد در جرم نزاع دسته جمعی

جرم نزاع به صورت انفرادی تحقق نمی یابد بلکه مهمترین شرط شرکت عده ای در نزاع می باشد. در نتیجه برای تحقق جرم نزاع به حضور حداقل سه نفر نیاز است.
اگر میزان مداخله افراد شرکت‌ کننده در نزاع معین باشد به طوری که بتوان عنوان مباشرت یا معاونت بر آن‌ها داد و معلوم شود که هریک مرتکب ایراد کدام‌یک از صدمات وارده شده‌اند. باید مطابق مقررات مربوط به قصاص و دیات با آن‌ها رفتار کرد.
نتیجه حاصله:
شرکت در نزاع یک جرم مطلق نیست یعنی صرف اینکه افراد در یک محلی تجمع کنند بیانگر تحقق جرم نیست بلکه باید یکی از نتایج ذکر شده در ماده  ۶۱۵ قانون مجازات یعنی قتل، نقص عضو یا ضرب و جرح را به دنبال داشته باشد.
صدمه وارد شده باید در حین نزاع باشد برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس و دفتر وکیل نزاع در مشهد مراجعه نمایید‌.

دفاع مشروع در نزاع چیست؟

در نزاع اگر ثابت شود که فرد برای دفاع از خود در مقابل ضارب ایستادگی کرده است و طی آن فرد ضارب زخمی یا کشته شود، دفاع مشروع محسوب می‌شود و قابل مجازات نیست.

البته این نوع دفاع شرایط خاصی را در قانون به دنبال خود دارد. مثلا دفاع با نوع حمله متناسب باشد یعنی اگر فرد مدافع برای دفاع از خود، سلاح فرد مهاجم را بگیرد و با همان سلاح به فرد مهاجم ضربه و صدمه‌ ای وارد کند، شامل دفاع مشروع نخواهد بود، زیرا با حمله تناسبی ندارد. هم چنین امکان فرار از صحنه جرم وجود نداشته باشد.
وکیل نزاع در مشهد ، نظر نهایی و نوع دفاع بستگی به تشخیص قاضی دارد.

وکیل جرم مشارکت در نزاع

طبق ماده ۶۱۵ قانون مجازات اسلامی، هرگاه عده ‌ای با یکدیگر نزاع کنند، هر یک از شرکت‌ کنندگان در نزاع با توجه به شرایط به مجازات زیر محکوم می‌ شوند:
• اگر نزاع منجر به قتل شود به حبس از یک تا سه سال محکم خواهند شد.
• اگر منجر به نقص عضو شود به حبس از شش ماه تا سه سال محکوم خواهند شد.
• اگر منجر به ضرب و جرح شود به حبس از سه ماه تا یک سال محکوم خواهد شد.

تبصره ۱- در صورتی که اقدام شخص، دفاع مشروع تشخیص داده شود مشمول این ماده نخواهد بود.
تبصره ۲- مجازات‌ های ذکر شده مانع اجرای حکم قصاص یا دیه نخواهد شد.

پرونده خود را به وکیل مشارکت نزاع در مشهد بسپارید.

وکیل جرم قدرت نمایی در مشهد

ماده ۶۱۷: «هرکس به وسیله چاقو و یا هر نوع اسلحه دیگر تظاهر یا قدرت ‌نمایی کند یا آن را وسیله مزاحمت اشخاص یا اخاذی یا تهدید قرار دهد یا با کسی گلاویز شود در صورتی که از مصادیق محارب (کسی است که موجب ناامنی وسیع درجامعه می شود) نباشد به حبس از شش ماه تا دو سال و تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد».
ماده ۶۱۸: «هرکس با هیاهو، جنجال، حرکات غیرمتعارف یا تعرض به افراد موجب اخلال نظم و آسایش و آرامش عمومی شود یا مردم را از کسب و کار باز دارد، به حبس از سه ماه تا یک سال و تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد».
بناربر این وقتی فردی از سلاح سرد چه در ملاء عام و چه در خفا استفاده کند و سلاح سرد را بیرون می کشد و اقدام به چرخاندن ، تهدید و ارعاب کند، این اقدام فرد تا همین میزان هم جرم است برای آشنایی با ارکان جرم تهدید مقاله وکیل تهدید در مشهد را می توانید مطالعه نمایید.

پیشنهاد می کنیم با وکیل نزاع در مشهد مشورت نمایید.

مجازات عمدی بودن ضرب در جرم نزاع

چنانچه قاضی تشخیص دهد قطع یا جرح عضو عمدی است، مصدوم می‌ تواند تقاضای قصاص کند که اگر مجرم بودن ضارب ثابت شود با رعایت شرایطی قصاص خواهد شد. در قصاص علاوه بر تساوی اعضا و محل آنان، اعضا باید از نظر سالم بودن هم با یکدیگر مساوی باشند، در نتیجه در بعضی جراحت‌ ها، سوختگی‌ ها یا شکستگی استخوان‌ ها که ممکن است قصاص موجب مرگ مجرم شود یا بیشتر از صدمه‌ ای که وارد کرده صدمه ببیند، بهترین وکیل دیه مشهد به جای قصاص از او دیه گرفته می ‌شود.
قانون هر عضو در مقابل همان عضو و همان محل در مقابل همان محل باید رعایت شود، یعنی اگر شخصی دست راست دیگری را شکست، دست راست او به خواست مصدوم شکسته شود.
اما اگر مجرم دست راست نداشته باشد، دست چپ او و اگر دست چپ هم نداشته باشد پای او به جای دست قصاص خواهد شد، اما این قاعده در مورد سایر اعضا مثل گوش و چشم صدق نمی‌ کند.

پرداخت دیه جرم نزاع

وکیل نزاع دسته جمعی درمشهد
وکیل نزاع دسته جمعی درمشهد

مجازات حبس که در ماده ۶۱۵ بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی گفته شد، چه عامل صدمه مشخص باشد یا نامشخص، لازم‌الاجرا است و اگر عامل صدمه مشخص نباشد، نمی ‌توان صحبت از قصاص نفس یا عضو کرد و مسلما این امر خلاف منطق و موازین شرعی است.
بعضی افراد معتقدند که مطالبه ضرر و زیان زمانی که عامل مشخص نباشد، جایز نیست. در نتیجه در بحث نزاع فقط می‌ توان اقامه شکایت کیفری کرد اما به نظر می‌ رسد که امکان مطالبه دیه وجود دارد، چون صدمه‌ ای مانند قتل، جرح یا نقص عضو وارد شده و بدون تردید، نزاع باعث و بانی آن بوده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر به وکیل نزاع در مشهد مراجعه نمایید.

پرونده خود را به وکیل نزاع در مشهد بسپارید.

دیه قتل در نزاع دسته جمعی

نظریه (شماره: ۷/۵۳۰۷ مورخه ۲۱/۱۲/۱۳۶۲)

در خصوص قتلی که در اثنای منازعه واقع شده است در صورت شناخته نشدن قاتل واقعی، مورد مشمول ماده ۴۲ قانون حدود و قصاص {ماده ۶۱۵ ق.م.ا.} مشاهده نمی شود.

چون دیه برابر رای هیات عمومی دیوان عالی کشور از مصادیق ضرر و زیان و اخص از آن است می توان آن را از شرکت کننده در منازعه مطالبه نموده و آنان بالسویه مسوول پرداخت دیه می باشند. در این مورد تحمیل دیه بر بیت المال و یا اخذ از احد شرکت کنندگان به قید قرعه نمی تواند مستندی داشته باشد.

نظریه(شماره: ۷/۱۶۵۲ مورخه ۱۰/۷/۱۳۷۰)

در صورت دخالت چند نفر در ضرب و جرح و معلوم نبودن نوع کار هرکدام حکم به پرداخت دیه به نحوی تساوی صادر میگردد. می توانید از وکیل قتل در مشهد مشاوره دریافت نمایید.

نظریه (شماره: ۷/۹۵۳۰ مورخه ۱۳/۱۱/۱۳۷۱)

اگر برای قضیه به هر طریق طن حاصل شود که یک یا چند نفر معین از شرکت کنندگان در منازعه قاتلند با توجه به ماده ۲۳۹ قانون مجازات اسلامی مورد از موارد لوث خواهد بود .

اهمیت وکیل خوب در دعاوی نزاع مشهد

از آنجایی که منازعه به هر صورتی که باشد در زمره جرائم کیفری است لذا وجود وکیل در دعاوی نزاع  مشهد نیز برای هر دو طرف شاکی و متهم لازم است. مرجع صالح رسیدگی به این دعاوی، دادگاه کیفری ۲ است و متهمان باید در دادگاه مستقر در محل وقوع جرم محاکمه شوند. تحقیقات مقدماتی در یکی از نواحی دادسراهای مشهد بسته به محل وقوع درگیری انجام می شود.

در صورت نیاز به وکیل برای  پرونده دعاوی شرکت در نزاع دسته جمعی می توانید از مشاوره حقوقی وکیل کیفری مورد اطمینان خود در سایت وکیل مشهد استفاده نمایید  تا بهترین نتیجه حاصل شود.

ثبت زمان مشاوره حضوری و قبول وکالت

۰۹۱۵۵۰۰۳۴۱۷

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نكو داشت نام آوران عرصه هاي گوناگون داراي دو ويژگي متمايز است:  اول آنكه، انسان نكو داشته از اقليم فردی خويش خارج می‌شود و وجهه‌ای اجتماعي می‌يابد، با اين توجيه كه هر بزرگداشتی بزنگاهی است كه سبب می‌شود تا انسان ستوده از قلمرو خويشتن خويش درگذرد و به مقام فرزانگی برسد. نكو داشت لاجرم قرين نيكنامی است و نيكی شانی اخلاقی دارد. بنابراين نكو داشت همانگاه كه رفتار نامداران را چونان معيارهای اخلاقی تعريف می‌كند، در باطن پاسداشت خوبی و رفتار نيك است

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تماس مستقیم