وکیل جعل عنوان در مشهد

وکیل جعل عنوان در مشهد

وکیل جعل عنوان در مشهد

فهرست مطالب

ر مواردی مجرمان از اعتمادی که مردم به کارکنان دولت دارند سوءاستفاده می کنند و با معرفی غیرواقعی خود به عنوان کارمند دولت (کشوری، لشکری و انتظامی) از اعتبار آنها استفاده مجرمانه می کنند. که قانون رفتار این گونه افراد را بعنوان غصب عنوان یا جعل عنوان جرم انگاری نموده است، مرتکبان این جرم به دنبال بهترین وکیل جعل عنوان در مشهد می گردند تا بتواند در چهارچوب قانون به آنها کمک نماید.

وکیل جعل عنوان در مشهد
وکیل حسینی مقدم – پایه یک دادگستری

مجرب و موفق در دعاوی کیفری

در جرم جعل عنوان متهمان انگیزه های متعددی را دنبال می کنند، مثلاً برخی برای استفاده از ارزش معنوی سمت دولتی در نزد مردم یا قرار دادن خود در موقعیت اجتماعی آن سمت و نشان دادن وجهه مثبت از خود در میان مردم اقدام به استفاده غیرقانونی از عنوان دولتی می کنند

و برخی نیز برای رسیدن به مقاصد مالی و اخاذی و سرقت مقرون به آزار از مردم و تحصیل اموال نامشروع عنوان دولتی را جعل می کنند.  وکیل خوب در مشهد جرم جعل عنوان در مشهد برخی مواقع هم طرفینی که با هم اختلافات مالی دارند برای تسویه حساب های موردنظر خود با استفاده از افراد دیگر و غصب عنوان دولتی توسط آنها و با جلب غیرقانونی یا توقیف غیرقانونی طرف خود برای حل اختلاف مالی خود اقدام به اخذ سند و نوشته به نفع خود با زور و اجبار می کنند.

وکیل جعل عنوان در مشهد

براساس ماده ۵۵۵ قانون مجازات اسلامی هر کس بدون سمت رسمی یا اذن از طرف دولت خود را در مشاغل دولتی اعم از کشوری یا لشکری و انتظامی که از نظر قانون مربوط به او نبوده دخالت دهد یا معرفی کند به حبس از شش ماه تا دو سال محکوم خواهد شد.  انتهای این ماده قانون مقرر نموده است چنانچه برای دخالت یا معرفی خود در مشاغل مزبور سندی جعل کرده باشد مجازات جعل را نیز خواهد داشت.

عنوان دولتی

مطابق ماده ۵۵۵ بایستی شخص خودش را به عنوان مقام دولتی معرفی کند پس اگر شخصی دیگری را واجد عنوان دولتی معرفی نماید یا خود را واجد عناوین غیر دولتی معرفی نماید مرتکب جرم غصب عنوان نشده است. از نظر وکیل غصب عنوان در مشهد رفتار این فرد می تواند منظبق بر عنوان دیگری مثلا تظاهر به وکالت یا استفاده از عناوین علمی باشد.

 عنوان علمی

یکی دیگر از مصادیق مربوط به جعل عنوان، استفاده غیرمجاز از عناوین علمی نظیر دکتر، کارشناس ارشد یا کارشناس است،قانون خاص و ویژه‌ای توسط قانونگذار برای استفاده غیرمجاز از عناوین علمی در نظر گرفته شده است.

مطابق ماده واحده قانون مذکور، هر فردی بخواهد از عناوین علمی دکتر و مهندس، که شرایط اخذ آن مطابق قوانین و مقررات مربوط تعیین می‌شود، برای خود استفاده کند، مستلزم داشتن مدرک معتبر از مراکز علمی و دانشگاهی داخلی و یا خارجی مورد تأئید رسمی وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری یا بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

مرتکبان استفاده غیرمجاز از عناوین علمی مذکور به مجازات ماده ۵۵۶ فصل هشتم کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی محکوم خواهند شد.  استفاده غیرمجاز از عناوین فوق شامل استفاده در مکاتبات اداری یا در تبلیغ عمومی از طریق وسایل ارتباط جمعی مانند رادیو، تلویزیون، روزنامه، مجله یا نطق درمجامع و یا انتشار اوراق چاپی یا خطی خواهد بود.

جعل (غصب) عنوان وکیل دادگستری

غصب مشاغل غیردولتی مشمول این ماده نیست مقررات خاصی در خصوص برخی از مشاغل غیردولتی دیده می شود، به عنوان مثال به موجب ماده ۵۵ قانون وکالت مصوب ۲۵ بهمن ۱۳۱۵ وکلای معلق و اشخاص ممنوع الوکاله و به طور کلی هر شخصی که دارای پروانه وکالت نباشد از هرگونه تظاهر و مداخله در امر وکالت دادگستری ممنوع است اعم از اینکه عناوین تدلیس از قبیل مشاور حقوقی و غیره اختیار کند یا اینکه به وسیله شرکت و سایر عقود یا عضویت در موسسات خود را اصیل دعوی قلمداد کند به حبس تا شش ماه محکوم خواهد شد. وکیل جعل عنوان در مشهد مطابق دادنامه ای غصب عنوان وکیل دادگستری وصف مجرمانه ندارد؛ زیرا وکالت در دادگستری عنوان دولتی محسوب نمی‌شود.

وکیل غصب عنوان در مشهد

آرای دیوان عالی کشور ؛ ۱. اگر کسی خود را مامور دولت معرفی کند و به وسیله آن اخاذی نماید و مقداری از وجوهی که گرفته از جیب او بیرون آورده شود در این صورت هم اتخاذ سمت مجعول و هم کلاهبرداری نموده است.رای شعبه ۲ دیوان عالی کشور (شماره : ۲۱۹۸ مورخه ۱۳۳۴/۸/۳ )

۲. اگر کسی به عنوان اینکه مدیر دفتر دادگاه است برگ اظهارنامه ای به مخاطب ابلاغ کند (در صورتی که چنین سمتی نداشته باشد) این عمل و معاونت در آن بزه به شمار می روند. رای شعبه ۲ دیوان عالی کشور (شماره ۱۷۶۹مجموعه متین)

سوال : به موجب ماده ۵۵ قانون مجازات اسلامی هرکس بدون سمت رسمی یا اذن از طرف دولت، خود را در مشاغل دولتی دخالت دهد یا معرفی کند به مجازت آیا کسی که خود را در سمت ها و عناوین مهم غیر دولتی دخالت داده و غصب عنوان کند مشمول ماده مذکور می شود؟

جواب : ماده ۵۵ قانون مجازات اسلامی در خصوص مجازات کسانی که سمت مجعول دولتی اتخاذ کند که از حیث حاکمیت دولت ونظم عمومی است و شامل عناوین غیر دولتی نمیشود . بنابر این صرف اتخاذ عنوان  یا سمت مجعول غیر دولتی را نمی توان جرم تلقی و مورد کیفر قرار داد. مشاوره های یکا وکیل پرونده های غصب عنوان با تجربه  بسیار کارساز است.

مطالب مرتبط : وکیل جعل در مشهد

ثبت زمان مشاوره حضوری و قبول وکالت

۰۹۱۵۵۰۰۳۴۱۷

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نكو داشت نام آوران عرصه هاي گوناگون داراي دو ويژگي متمايز است:  اول آنكه، انسان نكو داشته از اقليم فردی خويش خارج می‌شود و وجهه‌ای اجتماعي می‌يابد، با اين توجيه كه هر بزرگداشتی بزنگاهی است كه سبب می‌شود تا انسان ستوده از قلمرو خويشتن خويش درگذرد و به مقام فرزانگی برسد. نكو داشت لاجرم قرين نيكنامی است و نيكی شانی اخلاقی دارد. بنابراين نكو داشت همانگاه كه رفتار نامداران را چونان معيارهای اخلاقی تعريف می‌كند، در باطن پاسداشت خوبی و رفتار نيك است

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تعیین وقت حضوری مشاوره و وکالت