وکیل دادگستری خوب در مشهد

وکیل دادگستری خوب در مشهد

فهرست مطالب

وکیل دادگستری خوب در مشهد در تمام اقداماتد و معاملاتی که شخصی به وکالت از دیگری انجام یا مالی را منتقل می‌کند، بر مبنای ماده ۶۶۷ قانون مدنی باید مصلحت موکل خود را رعایت کند. در عقود معوض و مغابنی وکیل در راستای تامین مصلحت موکل خویش، باید تعادل در عوضین را رعایت کند. وکیل خوب  معیار رعایت مصلحت در این خصوص انتقال به ثمن عرفی است.

 

 وکیل دادگستری خوب در مشهد

 

 مصلحت موکل

نقش یک وکیل در دعاوی و کمک به احیای حق زیان دیده در محاکم دادگستری دارای اهمیت فراوانی است. با انعقاد عقد وکالت، وکیل دادگستری و موکل در برابر یکدیگر حق و تکلیف یافته، دارای روابط حقوقی، وظایف و مسئولیت های متقابلی می شوند. از جمله این تعهدات رعایت مصلحت موکل است.

وکیل در اقدامات خود بابد مصلحت موکل را رعایت نماید

ماده ۶۶۷ قانون مدنی نیز دراین مورد صراحت دارد

زیرا در بسیاری از امور موکل پفرصت آن را «می یابد

تا در باره همه جزئیات کار وکالت تعلیم نازه را بدهد

از چگونگی اجرای وکالت راا به وکیل وا می گذارد

وکیل چون امینی دلسوز مصلحت او  را در نظر داشته باشد.

در صورتی که وکیل مصلحت موکل را نادیده بگیرد

و به سود خود اقدام کند عمل او مطابق ماده ۷۴ قانون مدنی فضولی است

زیرا به مقتضای امانت رفتار نکرده و هنگام انجام وکالت به مصلحت موکل و نیابت می اندیشید و به آنان تصمیم نگرفته است او معامله را به سود خود انجام داده از حدود نیابت تجاوز کرده به همین جهت طبیعی است که باید کار او نفوذ حقوقی نداشته باشد به ویژه اگر با طرف معامله برای سوء استفاده از اختیار تبانی کرده باشد.

 

وکیل دادگستری خوب در مشهد

 

در جایی که وکیل در حدود متعارف رفتار کرده باشد و با وجود این معامله به ومصلحت موکل واقع نشود باید معامله را نافذ شمارد زیرا گفته شد که تعهد وکیل در اجرای وکالت تعهد به مراقبت و تمهید وسیله است از او جز این نمی توان انتظار داشت که قصد نیابت و رعایت مصلحت موکل در حدود عرف کوشش کند .

مقتضای ذات و اثر طبیعی عقد وکالت نیابت دادن صاحب حق یا موکل به دیگری است برای انجام کاری یا اعمال آن حق از طرف وکیل؛ به حکم ماده ۶۶۷ وکیل باید مصلحت و غبطه و منفعت موکل را رعایت کند و در چارچوب وکالتی که به او داده شده اقدام نماید

 

مرتبط :

وکیل خوب در مشهد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نكو داشت نام آوران عرصه هاي گوناگون داراي دو ويژگي متمايز است:  اول آنكه، انسان نكو داشته از اقليم فردی خويش خارج می‌شود و وجهه‌ای اجتماعي می‌يابد، با اين توجيه كه هر بزرگداشتی بزنگاهی است كه سبب می‌شود تا انسان ستوده از قلمرو خويشتن خويش درگذرد و به مقام فرزانگی برسد. نكو داشت لاجرم قرين نيكنامی است و نيكی شانی اخلاقی دارد. بنابراين نكو داشت همانگاه كه رفتار نامداران را چونان معيارهای اخلاقی تعريف می‌كند، در باطن پاسداشت خوبی و رفتار نيك است

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تعیین وقت حضوری مشاوره و وکالت