شکایت از کارفرما – وکیل اداره کار

شکایت از کارفرما – وکیل اداره کار

در رابطه با شکایت از کارفرما در خصوص مطالباتی که نسبت به حقوق و مزایا وجود دارد، محدودیت زمانی وجود ندارد و کارگر یا وکیل اداره کار او می تواند در هر زمانی نسبت به شکایت از کارفرما اقدام کند. علاوه بر این حتی پس از فوت کارگر، وراث وی نیز می توانند علیه کارفرما شکایت و اقامه دعوی کنند.

اگر قصد شکایت از کارفرما خود دارید بهنر است به حقوق خود کامل آشنا باشید و قبل از اقدام قانونی موضوع خود را با یک وکیل متخصص قانون کار در میان گذاشته تا وکیل دادگستری شما را به نحوه شکایت و مواد قانون اداره کار اگاه نماید.

 

شکایت از کارفرما

 

کارگر کیست؟
بر اساس ماده ۲ قانون کار، کارگر از لحاظ این قانون کسی است که به هر عنوان در مقابل دریافت حق‌السعی اعم از مزد، حقوق، سهم سود و سایر مزایا به درخواست کارفرما کار می‌کند.

 

کارفرما کیست؟
بر اساس ماده ۲ قانون کار، کارفرما شخصی است حقیقی یا حقوقی

که کارگر به درخواست و به حساب او در مقابل دریافت حق‌السعی کار می‌کند.

مدیران و مسئولان‌ و به طور عموم کلیه کسانی که عهده‌دار اداره کارگاه هستند نماینده کارفرما محسوب می‌شوند

و کارفرما مسئول کلیه تعهداتی است که نمایندگان مذکور‌در قبال کارگر به عهده می‌گیرند.

در صورتی که نماینده کارفرما خارج از اختیارات خود تعهدی بنماید

و کارفرما آن را نپذیرد در مقابل کارفرما ضامن است.

قانونگذار به وضوح روابط کارگر و کارفرما را تعریف نموده است که کارفر مکلف است طبق تعرفه ها و مشخصه هائیکه بابت حقوق و دستمزد، عیدی و پاداش، مرخصی ، حق اولاد، حق مسکن، خوار و بار و سایر موارد حقوق حقه کارگر را به موقع پرداخت نماید و اگر چنانچه به نحوی از انحاء کارفرما از ادای آن موارد استنکاف یا تعلل نماید کارگر حق دارد با مراجعه به اداره کار محل نسبت به اعلام شکایت و استیفای هر نوع از حقی که داشته شکایت کند.

 

 اختلاف کارگر و کارفرما

 

حل اختلاف میان کارگر و کارفرما روش های مختلفی دارد که در هر کشور شکل های متفاوت خود را دارد تا بتوان در کم ترین زمان تعیین شده به نتیجه رسید:

۱- تکنیک شغلی:

این روش بیش از همه در کشورهای انگلوساکسون معمول است.

که در آن از مداخله مقامات قضایی جلوگیری به عمل می آید.

بدین ترتیب سازمان های کارگری اقدام به حل اختلافات پیش آمده از طریق سازشی می کنند

و حل اختلاف در دایره شغلی و حرفه ای به نتیحه می رسد.

۲- تکنیک قضائی:

دراین نوع دعوی در یک مرجع قضائی رسیدگی می شود .

این مراجع ممکن است دادگاه کار یا دادگاه عمومی باشد

تنها محلی که ممکن است نیاز به وکیل دادگستری در دعاوی بین کارگر و کارفرما نیاز باشد اداره کار است که کارگر یا کارفرما میتوانند هر فرد عادی یا واجد شرایط را بعنوان نماینده به اداره کار معرفی نمایند و حضور نماینده آنان به منزله وکیل تلقی میشود و هرگونه دفاع یا مواردی که نیاز باشد در جلسه مطرح و قابلیت رسیدگی خواهد داشت.

 

 وکیل اداره کار در مشهد

 

در مراحل این‌گونه دادخواست‌های شکایت، در اداره کار، استفاده از یک وکیل خوب دادگستری در دعاوی بین کارگر و کارفرما می‌تواند برای دفاع از حقوق کارگر مفید باشد. در این صورت، اگر کارگر اطلاعات کافی از قوانین و شرایط شکایت کارگر از کارفرما نداشته باشد یا به‌ درستی از حقوق خود آگاه نباشد، حضور وکیل می‌تواند ثمر خوبی داشته باشد. همچنین در فرآیند پیشبرد مراحل قانونی و اداری، استفاده از وکیل می‌تواند موجب صرفه‌جویی در وقت و پیشرفت سریع‌تر کارها نیز بشود.

 

مطالب مرتبط:

وکیل اداره کار در مشهد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نكو داشت نام آوران عرصه هاي گوناگون داراي دو ويژگي متمايز است:  اول آنكه، انسان نكو داشته از اقليم فردی خويش خارج می‌شود و وجهه‌ای اجتماعي می‌يابد، با اين توجيه كه هر بزرگداشتی بزنگاهی است كه سبب می‌شود تا انسان ستوده از قلمرو خويشتن خويش درگذرد و به مقام فرزانگی برسد. نكو داشت لاجرم قرين نيكنامی است و نيكی شانی اخلاقی دارد. بنابراين نكو داشت همانگاه كه رفتار نامداران را چونان معيارهای اخلاقی تعريف می‌كند، در باطن پاسداشت خوبی و رفتار نيك است

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تماس مستقیم