دادگاه صالح در جرایم قاچاق – وکیل در مشهد – وکیل پایه یک دادگستری در مشهد

دادگاه صالح در جرایم قاچاق – وکیل در مشهد – وکیل پایه یک دادگستری در مشهد

فهرست مطالب

دادگاه صالح در جرایم قاچاق

 

۱. جرم قاچاق انسان در دادگاه انقلاب

۲.جرم قاچاق مواد مخدر ، روانگردان و پیش سازهای آن در دادگاه انقلاب

۳.جرم قاچاق اسلحه ، مهمات و اقلام و مواد تحت کنترل در دادگاه انقلاب

۴.جرم قاچاق کالا و ارز در سازمان تعزیرات حکومتی

۵.جرم قاچاق کالاهای ممنوعه در دادگاه انقلاب

۶.جرم قاچکالا و ارزاق  در صورتی که به نحو سازمان یافته و حرفه ای باشد و یا مستلزم حبس یا انفصال از خدمات دولتی باشد در دادگاه انقلاب

۷.جرم قاچاق ( وارد نمودن مشروبات الکلی نه صادرکردن) در دادگاه کیفری ۲

 

‍ رأی وحدت رویه شماره ۷۵۱-۱۳۹۵/۵/۵ دیوان عالی کشور

نگهداری_تجهیزات_دریافت_از_ماهواره به استثناء تبصره ماده ۳ و ۸ و بند ب ماده ۹ قانون ممنوعیت به کارگیری تجهیزات استفاده از ماهواره در حکم قاچاق نبوده و رسیدگی به آن در صلاحیت دادگاه_عمومی_جزایی است.

منتشره در سایت روزنامه رسمی مورخ ۱۳۹۵/۸/۱۶

هر چند تجهیزات دریافت از ماهواره طبق تبصره ۴ ماد ه ۲۲ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوّب ۱۳۹۲/۱۰/۳ از مصادیق کالای ممنوع است‏، لکن نگهداری آن فی حدّ ذاته اگرچه عملی مجرمانه و مستوجب مجازات است، ولی با توجه به معنای خاص قاچاق به شرحی که در بند الف ماده ۱ قانون مورد اشاره آمده و تمیزی که قانونگذار بین عناوین مذکور در قانون یادشده قایل شده است‏، داخل در عنوان قاچاق نبوده و به همین جهت از حیث صلاحیت دادگاه، مشمول حکم مقرر در ماد ه ۴۴ آن قانون نمی‌باشد. بر این اساس، رأی شعبه سیزدهم دیوان عالی کشور که با این نظر انطباق دارد، به اکثریت آراء صحیح و قانونی تشخیص داده می‌شود.

این رأی طبق ماده ۴۷۱ قانون آیین دادرسی کیفری در موارد مشابه برای شعب دیوان عالی کشور، دادگاه‌ها و سایر مراجع اعم از قضایی و غیر آن لازم‌الاتباع است.
هیأت عمومی دیوان عالی کشور

 

وکیل در مشهد ، مشاوره و وکالت تخصصی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نكو داشت نام آوران عرصه هاي گوناگون داراي دو ويژگي متمايز است:  اول آنكه، انسان نكو داشته از اقليم فردی خويش خارج می‌شود و وجهه‌ای اجتماعي می‌يابد، با اين توجيه كه هر بزرگداشتی بزنگاهی است كه سبب می‌شود تا انسان ستوده از قلمرو خويشتن خويش درگذرد و به مقام فرزانگی برسد. نكو داشت لاجرم قرين نيكنامی است و نيكی شانی اخلاقی دارد. بنابراين نكو داشت همانگاه كه رفتار نامداران را چونان معيارهای اخلاقی تعريف می‌كند، در باطن پاسداشت خوبی و رفتار نيك است

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تعیین وقت حضوری مشاوره و وکالت